citáty

"LET IT FLOW!"

"Nechme se nést na vlně jógy..."

"Practice, practice, practice, practice..."
Sri K. Pattabhi Jois

utorok 31. januára 2012

Úvod - nic vám neskrývám


Namaste,

jsem obyčejný člověk potýkající se se stejnými problémy jako mají ostatní. Nechci vás poučovat, vodit za ručičku, ani zachraňovat. Rád bych s vámi sdílel poznatky a podělil se o svůj pohled na praxi jógy, která změnila a stále přetváří můj život. Taktéž mě zajímá váš pohled. Nic vám netajím, nic neskrývám. Narodil jsem se v roce 1978 a jógu praktikuji od svého narození. Zpočátku to byly velmi úspěšné kroky, později šlo spíše o nevědomé sbírání informací, které přetrvávalo přes dvě desetiletí. A někdy tuším v roce 2004 jsem objevil jakýsi protahovací tělocvik, který se stal součástí mého každodenního života, stejně jako spánek a  změnil můj pohled na život.
S postupnou praxí jsem se začal sám sebe ptát, ale odpovědi nepřicházely. Ve své době mi velmi chyběly informace a možnost sdílení týkající se sádhany (jógové praxe) od soudobých zkušenějších praktikujících vysvětlené polopaticky a ve srozumitelném jazyce pro běžného člověka. S postupem času to vnímám i z druhé strany - měl jsem méně času teoretizovat a více času praktikovat.
Životními okolnostmi se mi záliba stala i prací. Momentálně působím v Bratislavě, kde pod pojmem jóga naleznete všehochuť od gymnastického cvičení až po esoterické spolky.
Nepokládám se za učitele jógy, ale spíše za instruktora, či průvodce po mapě vlastního těla. A nehodlám zůstávat jen u něj. V současné době mi na našich společných lekcích chybí trochu teoretického výkladu a to byl hlavní důvod pro vznik těchto článků.
Vaše motivace pro praxi jógy pro mě není důležitá, důležitá je pouze vaše trpělivost, vytrvalost, disciplína a praxe.

Nemusíte s následujícími články souhlasit, i já se na některé s odstupem času dívám jinak. Nezapomeňte, že toto je jen část pohledu, který se vyvíjí a mění s odžitou praxí. A tak i míra souhlasu a nesouhlasu s těmito články závisí od vašich vlastních zkušenosti.

Om

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára